Seizoen 1 — Ik vraag dus ik ben

Zjef Van Acker
2 min readNov 10, 2020

--

Tijdens een spirituele interventie in juni 2020 werd me aangeraden om te stoppen met op mijn lippen te bijten en om meer mijn mond open te doen.

“Alsof ik dat nog niet genoeg deed”, dacht ik bij mezelf.

Maar de spirituele entiteit had gelijk, ik was bang om bepaalde ideeën en gedachtengangen de wereld in te sturen. Ik was bang voor de reacties van de mensen rondom me.

Dus begon ik te schrijven en podcasts op te nemen. Seizoen 1 bracht vele ideeën en gedachten waar ik al langer mee speelde en die ik eindelijk eens gestructureerd kreeg uitgelegd. Sommige onderwerpen kregen inderdaad felle reacties, andere thema’s werden op gejuich onthaald.

Ondertussen heb ik al heel wat angsten overwonnen en ben ik zelfs begonnen aan een seizoen 2. Want wie ben ik op een spirituele intelligentie tegen te spreken?

Zjef

Artikels seizoen 1

#1 — Waarom laten we zoveel auto’s toe in de stad?
#2 — Waarom disrespecteren we onze boeren?
#2.1 — Waarom boeren we niet zelf?
#3 — Kunnen we racisme eigenlijk wel oplossen?
#4 — Van waar komt onze drang naar macht?
#5 — Hebben veganisten ongelijk?
#6 — Wanneer is het “ethisch” om vlees te eten?
#6.1 — Vlees eten is ethisch wanneer…
#7 — Wat doen we als blijkt dat we echt met teveel zijn?
#8.0 — Wat is er zo moeilijk aan de Belgische politiek?
#8.1 — Waarom hebben we eigenlijk een regering nodig?
#8.2 — Waarom mogen we maar op één partij stemmen?
#9 — Waarom krijgen we geen geld voor ons afval?
#10 — Wat is de ideale job?
#11 — Wie heeft de macht?
#12 — Wat is het potentieel van België?

Interviews seizoen 1

#101 Simon Ghiotto beantwoordt Zjefs vragen over de politiek — Ik vraag dus ik ben
#102 — Radu M. Giurgiu answers Zjef’s questions about high tech ecosystem farming
#103 — Ayşegül Sırakaya answers Zjef’s questions about international law around restoration and use of natural resources

Beluister alle episodes via Spotify.

Seizoen 2 is begonnen

#1: Hoe zit de wereld in elkaar?
#2: Hoe zitten we zelf in elkaar?
#3: Wat is onze impact op de wereld?
#4: Wat met social media die onze energie vreten?

Ga ook zeker eens naar de website

www.ikvraagdusikben.be

--

--

Zjef Van Acker

Writer, podcast-host & applied philosopher. Manifesting ideas and strategies for a global ecosystem society!